Notícies de l’equip a l’oposició

Octubre 2020 – Garantir la salut de totes les persones i les seves necessitats bàsiques
Tal com vam dir a l’article de l’edició anterior de La Pilastra, la posició de JuntsxBescanó ha estat des del primer moment, fer costat a l’equip de govern en les decisions que es prenguin per minimitzar les dificultats derivades de la COVID-19.
Per això, i ja des del primer moment, vam impulsar de forma conjunta amb ERC i la CUP un paquet de mesures econòmiques dirigides a famílies, empreses i entitats, que tenien com a objectiu pal·liar l’efecte inicial de la pandèmia. I també en aquest sentit, vam fer arribar a l’equip de govern un document de treball elaborat pel nostre grup municipal, on es detallava tot un pla de mesures destinades a la reactivació econòmica i social del
nostre poble.
Fruit d’aquest document i gràcies a l’acord assolit entre els partits, finalment aquest pla va ser aprovat per unanimitat en el Ple de l’Ajuntament del mes de setembre, en forma de Pacte Local per a la Reactivació Econòmica i Social de Bescanó.
Aquest pacte estableix les directrius que ens han de permetre en un futur immediat, garantir les necessitats més urgents que tindrem per fer front a la pandèmia i que són: garantir la salut de totes les persones i les seves necessitats bàsiques.
Com a punts destacats i en forma de resum, el Pacte Local estableix
diferents ajudes i beques per recolzar a les famílies que requereixin suport econòmic d’urgència. També inclou donar suport a la comunitat educativa en totes les necessitats que puguin tenir per complir els protocols sanitaris: econòmiques, tecnològiques, d’espais públics o de personal… L’establiment de bonificacions i d’incentius destinats als comerços i a les empreses
del poble i tot un seguit de mesures per promoure el comerç local.
I per últim també inclou la promoció d’activitats segures per a la gent gran, que els permetin tenir contacte entre ells i garantir una bona qualitat de vida d’aquest col·lectiu, així com impulsar campanyes de conscienciació pel tema COVID-19 adreçades als joves del municipi.
Algunes de les mesures incloses en el Pacte Local ja s’han iniciat per part de l’actual equip de govern i algunes s’hauran d’anar implementant en els pròxims mesos. En aquest sentit, no tingueu cap dubte que el nostre grup municipal vetllarà perquè així sigui i us anirem informant en tot moment del seu estat de compliment.

Any 2020 – Juliol

Aquest és el primer escrit que fem a La Pilastra com a Junts per Bescanó. Tot i guanyar les eleccions per més de 206 vots amb relació a ERC, actualment no tenim responsabilitats de govern, ja que ER C va preferir governar amb la CUP, tot i la nostra predisposició a fer una coalició de govern amb ells. Però tal com vam dir el dia de la constitució de l’Ajuntament, acceptem totalment l’acord, ja que aquesta és la grandesa de la democràcia.
Actualment, el present gira al voltant de la crisi sanitària i econòmica a causa de la COVID. Pel que fa a la crisi sanitària, volem donar suport a tots aquells veïns que han patit la malaltia o bé han perdut algun ésser estimat i també volem tenir un record i agraïment per tots els professionals del món sanitari que han estat a primera línia en la lluita contra el coronavirus i a totes les persones que, d’una forma o altra, han col·laborat desinteressadament en tasques de voluntariat, confecció de mascaretes i equips de protecció, etc.
Respecte a la crisi econòmica i social, des del principi el nostre posicionament ha estat fer costat a l’equip de govern i per això vam creure convenient impulsar, de forma conjunta amb ERC i la CUP, un paquet de mesures econòmiques dirigides a famílies, empreses i entitats. Ara creiem necessari que s’estableixi un acord de poble entre tots els grups municipals per sumar esforços i planificar les accions de reactivació econòmica que s’hauran d’aplicar en un futur immediat.
ES FARÀ LA PASSERA
Finalment l’Ajuntament donarà llum verda al projecte per construir la passera sobre el riu Ter, que serà la que nosaltres havíem projectat i per la qual vam aconseguir una important subvenció europea que farà que sigui possible. Celebrem que l’actual equip de govern hagi abandonat el projecte de passallís inundable que volien fer.
PRINCIPALS PROPOSTES REALITZADES
• Implantació d’un sistema de tarifa plana per al pagament dels impostos municipals i de les taxes de les activitats d’estiu, com ara els casals o la piscina municipal. Aquesta proposta ens va ser denegada.
• Establiment d’un sistema de bonificacions en el rebut d’escombraries
per la utilització de la deixalleria municipal de Salt.
• Implantació d’un punt de càrrega de vehicles elèctrics i l’augment de les bonificacions dels impostos a aquest tipus de vehicles.
• En resposta a una pregunta formulada al ple, l’equip de govern es va comprometre a executar de forma imminent el projecte de millora del clavegueram del carrer de la Barca, a partir dels estudis previs encarregats durant el nostre mandat.
El nostre grup municipal ens hem proposat des del primer moment exercir com a oposició constructiva i al servei del poble. Per això, ens posem a la disposició de tots els bescanonins i bescanonines i treballarem perquè les coses es facin bé i ens posem també a disposició de l’equip de Govern sempre que sigui necessari pel bé del poble.

JxCAT – Pere Lluís Garcia
Portaveu i representant de Junts per Bescanó (JxCAT)

Pots seguir totes les notícies de l’equip a l’oposició a través del facebook oficial del: