Passarel·la per vianants sobre el riu Ter

Connectivitat entre les rutes de la Vall del Ter i la Vall del Llémena
Els alcaldes de Bescanó i Sant Gregori, Xavier Soy i Joaquim Roca, han presentat el nou projecte que unirà els dos municipis i les dues valls.
Els dos batlles han coincidit a apuntar que aquesta passarel•la servirà per potenciar les vies verdes i el patrimoni natural de les dues zones
Les obres s’iniciaran abans de la tardor i compten que finalitzaran a la primavera del 2016

Des de que l’any 1974 va desaparèixer el darrer barquer de Bescanó que els municipis de Bescanó i Sant Gregori no disposen de cap passera fixa que els uneixi.
En els darrers anys, un pas provisional que va construir des de Sant Gregori una empresa que extreia àrids, servia perque els ciclistes i vianants puguessin fer aquest trajecte. Aquest gual estava pensat perque fos inundable i que no suposés cap perill quan el riu Ter creixés. Amb aquestes característiques doncs, des de la seva construcció i fins a dia d’avui, el gual provisional ja ha estat destruït en diverses ocasions.
Els ajuntaments de Bescanó i Sant Gregori, en resposta a la demanda social generada, proposen la construcció d’una nova passarel·la que permeti connectar els dos marges del riu Ter de forma permanent i, facilitar d’aquesta manera, el pas de vianants i ciclistes cap a les rutes de la Vall del Llémena o la via verda de la Ruta del Carrilet, entre d’altres.
El nou projecte pretén unir de forma fixa aquest dos municipis i les dues valls, la del Ter i la del Llémena. Aquesta nova estructura garantirà la connectivitat entre les vies verdes d’ambdós marges del Ter, acostant els usuaris al riu i potenciant una nova infraestructura turística a l’espai natural de les Riberes del Baix Ter.
Els alcaldes dels dos municipis han fet la presentació del projecte. Tant Xavier Soy (alcade de Bescanó) com Quim Torra (alcalde de Sant Gregori) han subratllat la importància que té aquest projecte ja que potenciarà les vies verdes del Ter i el Llémena i tot el patrimoni natural i arquitectònic de la zona. També han apuntat que la passarel·la serà molt aprofitada per a vianants i ciclistes dels dos municipis i dels pobles de l’entorn.

     

Estructura
La nova passarel·la estarà formada per un tram d’estructura de 135 metres de longitud, i amb rampes d’accés en ambdós costats formades per diferents trams d’estructura metàl·lica.
L’estructura serà de gelosia metàl·lica, formada per tres ulls, el central de 66 metres i els laterals de 34,5 metres. L’estructura anirà recolzada sobre un estrep en l’extrem del marge dret, i sobre tres piles en el centre i en el marge esquerre. Les rampes d’accés es dissenyen també amb estructura metàl·lica, i es col·loquen de forma que s’integrin correctament amb l’entorn.

Passarel·la_01

Longitud: 135 metres
Amplada mínima 1,75 metres
Amplada màxima: 3,50 metres
Pavimentació: formigó raspallat.
Cost de l’obra és de 568.588,83€. Dels quals la Generalitat aportarà 200.00€ i la Diputació de Girona aportarà 100.000€. La resta, ho assumiran els dos governs municipals.

Vull rebre les últimes novetats

Resol: 7 més 8 =